PasjaGSM.pl
  Jesteś w: Forum > NokiX SDK V2, NokiX 1.30


NokiX SDK V2, NokiX 1.30

Forum.PasjaGSM.pl » ...:Sprzęt:... » Nokia » DCT-3 » [DCT3] Modyfikacje HW i SW » NokiX » Programowanie » NokiX SDK V2, NokiX 1.30
Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
 
druidbartek 
Expert



Telefon: DCT-3
Operator: Era
Pomógł: 39 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Wrz 2005
Posty: 1006
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2006-01-02, 14:05   

właśnie ściągnąłem wszystko, oglądam to sobie będę się powoli brał za moją grę - oczywiście będę ją pisał przy pomocy tego SDK.

[ Dodano: 02-01-2006, 15:17 ]
aha i bardzo mi sie podoba taka opcja co jest w VHAMie a nie ma w NokiXie - File --> Clear History, bo normalnie to trzeba w regedicie grzebać żeby jakieś stare projekty z listy usunąć. albo żeby błędne (tzn już nieistniejące) same z listy się usuwały

[ Dodano: 02-01-2006, 16:13 ]
ale osioł ze mnie - myślałem że linki w tym VHAMie są tak jak w NokiXie skompilowane a teraz jak przeglądłem dokładniej pliki od środka to widze że to jest normalnie w tools.ini : ]

BTW może w NokiXie też by było lepiej gdyby jego ustawienia były w ini zamiast w rejestrze? to tylko propozycja...
Ostatnio zmieniony przez druidbartek 2006-05-26, 12:18, w całości zmieniany 1 raz  
^
 
     
AdSense


mdawidm 
Expert
VIP



Telefon: only 33x0
Operator: Orange
Pomógł: 76 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Lut 2005
Posty: 2142
Skąd: Środa Wlkp.
Wysłany: 2006-01-13, 13:29   

Zauważyłem błędy z dzialaniem animowanych wygaszaczy (nie wszystkie dzialają). Niektore opadaja w dol i sa źle ustawione itp.
Oraz nie zawsze dziala negatyw LCD
_________________
http://mdawidm.infonokia.pl/
^
 
 
     
yak 
Starszyzna



Telefon: Kilka DCT3
Operator: Vodafone
Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Gru 2004
Posty: 774
Skąd: Bochum / Niemcy
Wysłany: 2006-01-14, 17:44   

mdawidm, prosze przeslij mi jakis przykladowy niedzialajacy wygaszacz.
_________________
NokiX Ci się podoba? Kliknij i wyraź to!
^
 
 
 
     
mdawidm 
Expert
VIP



Telefon: only 33x0
Operator: Orange
Pomógł: 76 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Lut 2005
Posty: 2142
Skąd: Środa Wlkp.
Wysłany: 2006-01-14, 18:00   

yak, co do tych wygaszaczy -to już wiem w czym twki błąd. Nie dzialają te, które dodaje poprzez skrypt screen_saver edytowany przez NuukiaWorld, aby obsługiwał temperaturę...
Wie pewnie nowy nokix albo coś związane z grafiką nie obsługuje już tego skryptu...
_________________
http://mdawidm.infonokia.pl/
^
 
 
     
grzesiek1711 
Starszyzna
heh 3x P????Team :P



Telefon: 3310+6600
Operator: Plus
Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Sie 2004
Posty: 632
Skąd: prawie Koszalin
Wysłany: 2006-01-15, 15:16   

yak, znalazłem inny błąd, chyba że ja coś źle robię...

Robię nowy projekt w jakimś katalogu i chciałem wrzucić grafiki do podkatalogu np. GFX. I tutaj wszystko jest ok. Do projektu dodaje pliki graficzne dodaje #link image itp. Wszystko jest ok dopóki nie wcisnę F9 - wszystko idzie ładnie dodaje grafiki i już na samym końcu przy linkowaniu grafik on nie może znaleść bitmap *.ni (bo szuka w katalogu projektu) a nie w podkatalogu z grafikami. (konwertuje prawidłowo z bmp do ni w podkatalogu).
_________________
Moja historia: Się męcz C25, Se dżem MC930, Nokia 3310,Nokia 3510i, Nokia 3650, Nokia 6600+Nokia 3310
a na pare dni były też 3210,3330, 5210, 3410, 6210, tak czy siak NOKIA RLZ :D
^
 
 
     
druidbartek 
Expert



Telefon: DCT-3
Operator: Era
Pomógł: 39 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Wrz 2005
Posty: 1006
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2006-01-15, 15:32   

grzesiek1711, to nie błąd to ty... :D

rozwiązanie problemu jest następujące ( pojadę na przykładzie ): powiedzmy że umieściłem sobie graficzkę bmap_1.bmp w folderze grafiki. następnie klikasz prawym w projekcie i dodajesz tą graficzkę do projektu. Do makefile automatycznie doda się linia
Kod:
loga/bmap_1.ni   
w przeciwieństwie do innych bez ścieżki:
Kod:
bmap_cross.ni    \

oki teraz w _project.nrx masz te dyrektywy (dobrego słowa użyłem?? :p)
Kod:
#link_image bmap_2
#link_image bmap_3
#link_image itd...

a tą twoją musisz zapisać tak:
Kod:
#link_image loga/bmap_1

and problem is solved :D

BTW. a ja zawsze przed kompilacja naciskam F12 - Clean :D

pozdrawiam
^
 
     
yak 
Starszyzna



Telefon: Kilka DCT3
Operator: Vodafone
Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Gru 2004
Posty: 774
Skąd: Bochum / Niemcy
Wysłany: 2006-01-17, 19:26   

grzesiek1711, hmmm... nie pomyslalem o tym ale powinno dzialac jak wpiszesz w _project.nrx

Kod:
#link_image gfx/bitmapa


spróbuj i daj znać.

PS: Właśnie sprawdziłem i u mnie tak działa.

[ Dodano: 2006-01-19, 00:05 ]
Ciekawostka:

Na stronie głownej VisualHAM'a - IDE użytwgo w NokiX SDK znalazła się informacja o NokiXie.

http://www.console-dev.de/
_________________
NokiX Ci się podoba? Kliknij i wyraź to!
^
 
 
 
     
mdawidm 
Expert
VIP



Telefon: only 33x0
Operator: Orange
Pomógł: 76 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Lut 2005
Posty: 2142
Skąd: Środa Wlkp.
Wysłany: 2006-01-19, 20:07   

Ci ktorzy korzystaja z nowego nokixa i skryptow wiedza ze nie dziala legatyw lcd. Dzieki Yakowi wiem jak rozwiązać ten problem. W najnowszej paczce skryptow brakuje tego: hook_into_task_0.rx
Wystarczy wrzucic ten plik do skryptow i wygaszacz juz bedzie dzialal
Jakby ktos nie mial pliku to daje w zalaczniku.
_________________
http://mdawidm.infonokia.pl/
^
 
 
     
mdawidm 
Expert
VIP



Telefon: only 33x0
Operator: Orange
Pomógł: 76 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Lut 2005
Posty: 2142
Skąd: Środa Wlkp.
Wysłany: 2006-01-22, 12:58   

Czy ktos tez zauwazyl takie cos ze na nowym nokixie i snapie niektore wygaszacze chodza szybciej? Zwlaszacza te ktore sie skladaja z poszczegolnych bitmap? I trzeba zwalniac global time.
_________________
http://mdawidm.infonokia.pl/
^
 
 
     
druidbartek 
Expert



Telefon: DCT-3
Operator: Era
Pomógł: 39 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Wrz 2005
Posty: 1006
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2006-01-22, 13:01   

@mdawidm, ja już to zuważyłem wcześniej jeszcze przed nowym SDK, ale problem dotyczył 5510, wygaszacze chodziły tam dużo szybciej : )
^
 
     
mdawidm 
Expert
VIP



Telefon: only 33x0
Operator: Orange
Pomógł: 76 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Lut 2005
Posty: 2142
Skąd: Środa Wlkp.
Wysłany: 2006-01-22, 13:06   

druidbartek, nom dokladnie. I teraz wlasnie te wygaszacze na 3310 chodza tak szybko jak na 5510.
_________________
http://mdawidm.infonokia.pl/
^
 
 
     
yak 
Starszyzna



Telefon: Kilka DCT3
Operator: Vodafone
Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Gru 2004
Posty: 774
Skąd: Bochum / Niemcy
Wysłany: 2006-01-22, 13:13   

A to ciekawe bo niby nic nie zmienialem... no może poza skompilowaniem makr nowym GCC 4.0.2 ale wątpię, żeby to było to.

Tak czy inaczej support dla animacji w osobnych bitmapach jest tylko dla kompatybilności. Odkąd mamy GIFy tamten format stał się zbędny.

Przy okazji jeszcze raz wspomnę dlaczego były problemy z prędkością przy tym formacie. Nigdy nie było żadnego programu do robienia takich animacji więc robiło się je ręcznie (plik tekstowy). Większość takich animacji powstała na podstawie kilku moich które były dołączone do paczki skryptów. Te moje animacje były testowane tylko na 3310 i miały czas ustawiony na 0 a więc "jechały" zawsze z maksymalną prędkością jaką wyciągał telefon. Na 3310 akurat to było mniej więcej tak, jak one powinny chodzić. Ale na 5510 już nie. Przy GIFach nie ma tego problemu bo one nigdy nie mają czasu 0. Gdyby miały to taki GIF wyświetlony na kompie chodził by jak rakieta. Każdy patrzy na GIFa na kompie zanim go wrzuci do telefonu więc do telefonu take szybkie nie trafiają a jak trafiają no to nie ma się co dziwić że są szybkie (na 5510). Heh, taka chora logika :).
_________________
NokiX Ci się podoba? Kliknij i wyraź to!
^
 
 
 
     
druidbartek 
Expert



Telefon: DCT-3
Operator: Era
Pomógł: 39 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Wrz 2005
Posty: 1006
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2006-01-23, 12:51   

znowu przyjrzałem sie temu kalendarzowi na N5510. bo jest tam ten problem z odświerzaniem jesli wybierzemy kasuj wszystkie notatki - w oryginalnym sofcie też nas wywala z notatek do menu, więc to temu nie chce się zakończyć freegfx :|
Dokłądnie wygląda to tak:
wybieram Kasuj notatki, potem wszystkie, pokaże sie info brak notatek i wyrzuci nas z kalendarza, i jeśli teraz wyjdziemy z menu to na pulpicie pozostaje kalendarz. trzeba np ponownie wejsc do kalendarza żeby było ok.

pewnie ma to związek z tym że w 5510/3330 jest tam statyczne menu, dobrze mówie?
^
 
     
yak 
Starszyzna



Telefon: Kilka DCT3
Operator: Vodafone
Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Gru 2004
Posty: 774
Skąd: Bochum / Niemcy
Wysłany: 2006-01-23, 15:06   

Generalnie menu statyczne/dynamiczne rozni sie tylko w tworzeniu. Potem działa już tak samo (tak mi się przynajmniej wydaje :D).

Wyjście z dispatchera można wywołać właściwie w każdym momencie i MSG_D_QUIT nawet nie będzie wywołane. Pewnie tak tam się dzieje. Trzeba to wyłapać i pozamykać wszystko (freegfx).

Będę musiał to sprawdzić no bo przecież już mam 5510, no nie druidbartek? Dzięki!
_________________
NokiX Ci się podoba? Kliknij i wyraź to!
^
 
 
 
     
druidbartek 
Expert



Telefon: DCT-3
Operator: Era
Pomógł: 39 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Wrz 2005
Posty: 1006
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2006-03-03, 19:21   

nie wiedziałem gdzie o tym napisać, więc pomyślałem że tu : ]
mam problem ze skryptem show_free_space.nrx

tzn dodałem pare dzwonkó do flasha bo chciałem coś przetestować, no i dodałem ten skrypt do proccessingu, na koniec ładnie wyświetlił że:
Kod:
# Processing: PPMAN.rx THE_END
Rebuilding PPM block...
Done!

# Processing: show_free_space.nrx THE_END
Free flash space: 569KB (582656 bytes)
Done!

# Processing successfully finished!


no niby ok, ale jak załadowałem do dumpera output flash, odpaliłem ten skrypt to pokazał już coś całkiem innego :/
Kod:
Rebuilding PPM block...
Done!

Free flash space: 87KB (89110 bytes)

skolei, w SectonePro pokazuje mi że mam wolne w MCU 35B a w PPM 734332B czyli ok717kB

kolejna rzezc to już dotyczy samych dzwonków, czy jest jakieś ograniczenie? bp SecTonePro pokazuje mi 512 natomiast po odpaleniu w NokiXie skryptu delete_ringtone pokazuje już dobrze ( 1269 : ] )

aale bardziej zależy mi na rozwikłaniu zagadki z tą ilością miejsca co pokazuje skrypt : )

[ Dodano: 2006-03-03, 19:24 ]
skolei PPMMaker pokazuje mi wolnego 573382B ≈559kB

to która wartośc jest jednak ok bo juz nie wiem :|
^
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Wysłany
Brak nowych postów Przyklejony: NokiX - co dalej? yak NokiX 27 2007-05-26, 17:36
Brak nowych postów nokix i svn cieszak NokiX 1 2007-09-17, 08:34
Brak nowych postów NuukiaWorld's NokiX script update nuukiaworld NokiX 17 2010-10-06, 13:22
Brak nowych postów Object not found! error on SVN NokiX BlinK_ NokiX 0 2010-12-15, 11:02
Brak nowych postów NokiX 2011 cieszak NokiX 5 2011-02-16, 00:03