PasjaGSM.pl
  Jesteś w: Forum > [Projekt] Nowa gra w wydaniu PasjaGSM.pl


[Projekt] Nowa gra w wydaniu PasjaGSM.pl

Forum.PasjaGSM.pl » ...:Sprzęt:... » Nokia » DCT-3 » [DCT3] Modyfikacje HW i SW » NokiX » Programowanie » [Projekt] Nowa gra w wydaniu PasjaGSM.pl
Przesunięty przez: Domi
2006-02-02, 23:00
Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
 
grzesiek1711 
Starszyzna
heh 3x P????Team :P



Telefon: 3310+6600
Operator: Plus
Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Sie 2004
Posty: 632
Skąd: prawie Koszalin
Wysłany: 2005-12-18, 12:57   [Projekt] Nowa gra w wydaniu PasjaGSM.pl

Witam.

Tak zafascynował mnie ten temat z duck hunter'em pongiem itp. pomyślałem nad stworzeniem swojej gry - ale sam nie mam jak jej testować (nawet nie wiem jak to skompilować) nie znam prawie wogóle C/C++ (ale się uczę). I wyskrobałem SOKOBANA
O tym chyba jeszcze nikt nie pomyślał - a wychodzi całkiem całkiem...

W załączniku macie to co do tej pory zrobiłem. Oraz przykładowy "screenshot" (z finalnej wersji...która kiedyś będzie).

Gotowy jest cały zamysł - pozostało to poprawić (moja znajomość C = 0).
Zrobić kilka warunków którymi będę się dziś zajmował (chodzi o to że sokoban nie może przechodzić przez ściany, może pchać tylko 1 skrzynkę itp.).

Plansza ma wymiary 21x11 pól, z których mogą to być:
0 - background - czyli tło gry (narazie w postaci szachownicy - można to zmienić edytując plik backgr.bmp)
1 - clear - jest to puste pole (białe) po którym porusza się nasz sokoban
2 - wall - poprostu ściana
3 - sokoban - główna postać (tutaj jest to taka kuleczka)
4 - box - skrzynia którą może nasz bohater pchać
5 - place - miejsca na umieszczenie skrzynki
6 - place+box - są to pola z już umieszczonymi skrzynkami.
Zapisałem tak specjalnie z cyframi, bo gra opiera się o tablicy 21x11 pól i to na niej wykonywane są wszystkie operacje - a po naciśnięciu klawisza jest ona przerywowywana.

właśnie się zorientowałem, że trzeba dodać jeszcze jedną wartość - sokobana stojącego na polu na którym może stać skrzynka - bo jak z niego zejdzie (tak standardowo) to zamarze to pole i nie będzie gdzie tej skrzynki ustawić.

Na górnym pasku jest tak:
S (Score) - liczba punktów, np. liczba ustawionych skrzynek (do 999)
L (Level) - poziom, numer planszy (do 99)
M (Moves) - liczba ruchów (do 999)
T (Time) - czas w minutach i sekundach (do 99:99)

Gotowe jest też intro. Trzeba to wszystko tylko ze sobą zintegrować, dodać obsługę światła, dźwięków itp (roboty jest jeszcze sporo).
Jak popatrzycie na screen to zobaczycie że czcionka jest jakaś taka malutka - tak jest ona zrobiona na bitmapach (można edytować wszystkie bitmapy...zmienić całkowicie wygląd gry).

Ale to żeby można było później dodawać levele (tak jak w Breake'rze) , to już chyba będzie trzeba z Yak'iem zagadać, bo sami sobie raczej nie poradzimy...

Tak, roboty jest dużo, dlatego pomyślałem, że wszyscy którzy coś już potrafią mogą się podzielić pracą i wydamy gierkę z logiem i pod patronem PasjiGSM

Z levelami nie będzie problemu (możemy wybierać ile wlezie :D) - popatrzcie do pliku levels.txt w załączniku

Wogóle co o tym sądzicie??


ps - to co teraz jest zrobione powinno (z założenia) po odpaleniu namalowac planszę (bez cyfr na pasku na górze) i można poruszać sokobanem w środku labiryntu (skrzynki itp. będą się wymazywać).
Ostatnio zmieniony przez Domi 2006-02-02, 23:00, w całości zmieniany 2 razy  
^
 
 
 
AdSense


mdawidm 
Expert
VIP



Telefon: only 33x0
Operator: Orange
Pomógł: 76 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Lut 2005
Posty: 2142
Skąd: Środa Wlkp.
Wysłany: 2005-12-18, 13:27   

Pomysł świetny... tylko najgorzej to zrealizować. Ale ostatnio na forum coraz więcej osób próbuje tworzyć skrypty więc myslę, że na pewno się uda :)
Tylko Yak ostatnio przepadł bez śladu.
_________________
http://mdawidm.infonokia.pl/
^
 
 
 
bobek_wb 
Starszy Użytkownik



Telefon: DCT-3
Operator: Era
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 232
Wysłany: 2005-12-18, 13:42   

Pomysł bardzo dobry sma nawet myślałem o podobnej grze ale najpierw chciałem napsac prostsza gre i wymyśliłem tego DUCK SHOOTER'a. Swoją gre powinienem skończyć przed świetami a na 99% jutro dam wam wersje beta 2 gdzie będzie można poruszać celownikiem
i strzelać do kaczki(narazie jednej). A jak juz ją skończe to moge pomóc na tyle ile umiem.

P.S. Sprawdziłem ten twój plik makefile i jest wszystko w porządku. I jak chcesz skompilowac to musisz jeszcze w tym folderze stworzyć plik soko.x i soko.nrx.
Jak stworzysz ten plik soko.nrx to wklej tam to:
Kod:
pool="ENVIRONMENT"


/* #object <soko.x> */

/* #end */


call value "def/mapa/title","Sokoban",pool
call value "def/mapa/msg",x2d(5e0),pool
call value "def/mapa/arg",add_5e0_id(mapa),pool
call value "def/mapa/flags",x2d(4),pool
call value "def/mapa/action",locate("action_select_back"),pool

say "wszystko poszło ok"

A w plik soko.x zostaw pusty ale musi on tam być.
Nastepnie odpal NokiX przejdz do Dumper jako skrypt wybierz make.nrx a jako parametr wpisz nazwe folderu gdzie znajduja sie źródła czyli u ciebie sokoban.
Acha i jeszcze coś folder ten ze źródłami musi byc w foldzerz scripts w nokix'ie.
Jakbys jeszcze czegoś niezrozumiał to pisz!
^
 
 
 
 
y37 
Expert
D E I C I D E



Telefon: kilka
Operator: Plus
Pomógł: 17 razy
Wiek: 108
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 1226
Skąd: z nienacka
Ostrzeżeń:
 1/5/6
Wysłany: 2005-12-18, 21:36   

grzesiek1711, ja zrobilem jedne blad zaczelm od pisania dfuzej gry a tu gowno poprstu napoczatek napsiz cos zebys mogl prouszac bitmapa a potem dalej i dalej (np., zeby rysowalo polozenie bitampy) z czasem sie cos napsize ja sie bawe w to od czerwaca noi jakos idzie
_________________
kontakt: y37 ( at ) jabber.org
^
 
 
grzesiek1711 
Starszyzna
heh 3x P????Team :P



Telefon: 3310+6600
Operator: Plus
Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Sie 2004
Posty: 632
Skąd: prawie Koszalin
Wysłany: 2005-12-18, 21:52   

y37, ja wiem czy to duży i trudny projekt (co to najważniejsze już praktycznie jest)??
narazie to ja muszę kupić 3310 żeby się dalej rozwijać (i testować wszystko) :P

gra na początek ma sama umieszczać się w menu (zał. nr 1)
będzie jeden level (ten ze screen'a) - obsługą leveli doda się później - najpierw od razu załadowane w grę, później jako parametr skryptu (zał. nr 2)
Liczenie czasu, czy kroków to już szczegóły - ważny jest enigie...
^
 
 
 
druidbartek 
Expert



Telefon: DCT-3
Operator: Era
Pomógł: 39 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Wrz 2005
Posty: 1006
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2005-12-19, 12:59   

oczywiscie deklaruje sie do wspołpracy ; ]
ale w srode jade do domu na swieta... wracam dopiero w styczniu : / ehhh

a pomysł całkiem realny - obecnie nie mam czasu skończyć swojej gierki, jakoś tak wypadło, ale ogólnie wszystko jest realne z bitmapami zaden problem
^
 
 
sander18 
Starszyzna
Nie Wie Co Pisze ;)



Telefon: nokie
Operator: Orange
Pomógł: 29 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 511
Skąd: z kątowni ;)
Wysłany: 2005-12-19, 13:26   

ja oczywiscie tez w miare mozliwosci sluze pomoca :]
w tej chwili zaczynam prace nad nastepna gra. wpadl mi do glowy pomysl, zeby zrobic na nokie pewna kiedys bardzo popularna gre... co to? na razie tajemnica, ale wydaje mi sie, ze bedzie mialo wziecie... :] a i projekt calkiem prosty :]

niestety z braku czasu, pewnie wyjdzie ona dopiero w styczniu... tym bardziej, ze podobnie jak druidbartek jade wkrotce do domu na swieta :]
_________________
W dżungli amazońskiej odkryto nowy gatunek kameleona. Ma 65 tys. kolorów i polifoniczne dzwonki :D
^
 
 
 
grzesiek1711 
Starszyzna
heh 3x P????Team :P



Telefon: 3310+6600
Operator: Plus
Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Sie 2004
Posty: 632
Skąd: prawie Koszalin
Wysłany: 2005-12-19, 17:55   

dobra niech mi to ktoś wytłumacz po kolei...co i jak z tą kompilacją...

mam pliki

Soko.c - tutaj jest kod z grą
soko.x - pusty (ponoć ma on być)
makefile - to jest dobrze (ktoś już sprawdzał)

taaa i w pliku soko.nrx mam tak:

pool="ENVIRONMENT" - nie wiem co to...ale było to jest

/* #object <soko.x> */
/* #end */

no i definicje:

call value "def/soko/title","Sokoban",pool
call value "def/soko/msg",x2d(5e0),pool
call value "def/soko/arg",add_5e0_id(mapa),pool
call value "def/soko/flags",x2d(4),pool
call value "def/soko/action",locate("action_select_back"),pool

czyli niby wszystko OK

katalog soko mam w katalogu ze skryptami. Biorę skrypt make.nrx do dumpera i otrzymuję:

Making...
+ [soko]
| make: Nothing to be done for `all'.
Done!

jak wezmę jakiś inny skrypt (nawet yaka) to sytuacja się powtarza. Jak wziąłem źródła duck shotera wrzuciłem do katalogu duck to coś tam mieli mieli - wywala full błędów i pokazuje script error (czyli chyba kompiluje).

Mam pościągane wszystko, zainstalowane w katalogu C:\Nokix\ i nic z tego...pomóżcie...
^
 
 
 
druidbartek 
Expert



Telefon: DCT-3
Operator: Era
Pomógł: 39 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Wrz 2005
Posty: 1006
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2005-12-19, 19:01   

grzesiek1711, to po prostu weź otwórz na chwilke ten plik *.c i coś tam zmień i na nowo popraw i zapisz - chodzi o to żeby miał on nowszą datę modyfikacji od *.nrx : ]

[ Dodano: 19-12-2005, 19:03 ]
pozatym troche w nrx powino być więcej - bo skoro używasz np tekstów, czy grafik to będzie potrzebne jednak pare linijek wiecej.... grrr znowu nie mam NokiXa : [
^
 
 
joci2000 
Nowicjusz


Telefon: 3330
Operator: Plus
Wiek: 34
Dołączył: 15 Mar 2005
Posty: 24
Skąd: Hungary
Wysłany: 2005-12-19, 22:24   

I nie zapomina obrazy ;)
^
 
 
_Brutus 
Moderator
dragon podśmiechujek



Telefon: Samsung Ace II
Operator: Plus
Pomógł: 49 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1191
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-02-18, 23:13   

Hej, czy prace nad grą ustały? Bo fajny ten projekt i dość prosty...

Przepisałem wszystko na VHAM'a i dodałem parę rzeczy od siebie, wyświetlane są napisy, czas leci, można przesuwać skrzynki, tylko jedną na raz, wstawiać skrzynki do place, tylko jeszcze nie dokończone to jest. M.in. sokoban zamazuje place, jeśli w nie wejdzie. Próbowałem coś zrobić z dodatkową pozycją, 7 - plball, czyli sokoban w place, ale nie idzie mi za bardzo, może to ktoś poprawi :/

Kod trochę długi, ale lepiej tego nie umiałem napisać, bo ja prawie C nie znam :/
Wszystko trochę lamersko napisane, ale większość działa :]
Czcionke wrzuciłem do jednego pliku, i zrobiłem to tak, jak robi to [yak] w Breakerze.

Zauważyłem jeszcze, że trochę źle plansza była wyliczona, po jeśli ma 11 wysokości, to zachodzi na górny pasek z napisami, więc pierwsza pozycja musi być samymi zerami ;] zmieniłem level, w folderze są trzy, bo przepisałem ;)

No, prawię większość zrobiona, jeszcze tylko levele, sterowanie poprawić, opcje (dźwięki, itp) no i następna gierca gotowa :P
^
 
  Skype
     
druidbartek 
Expert



Telefon: DCT-3
Operator: Era
Pomógł: 39 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Wrz 2005
Posty: 1006
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2006-02-20, 23:52   

_Brutus, tylko jak widze te inty wszędzie w dodatku niepotrzebne : ]
przyznaje że sam takie niedawno uzywałem ale jednak, prawie 1000B RAMu na jedną gierce to jednak 10x za dużo :D nie wiem które fony to uciągną

też troszke myślałem o tej grze i udało mi się wykombinować żeby jedno pole było opisane tylko za pomocą 2 bitów ( u ciebie są to 4 bajty : ] ), ale czasu też teraz brak :/
^
 
     
yak 
Starszyzna



Telefon: Kilka DCT3
Operator: Vodafone
Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Gru 2004
Posty: 774
Skąd: Bochum / Niemcy
Wysłany: 2006-02-21, 11:50   

Tak w zasadzie to nie zauwazylem tego tematu wczesniej. Powstal tuz przed pojawieniem sie SDK V2, wiec opisywane sa tu jeszcze stare metody. Nalezy wiec zauwazyc, ze teraz robi sie to troche inaczej i nie nalezy sie tym powyzszym opisem sugerowac.

grzesiek1711 przy lini pool="ENVIRONMENT" napisal, ze nie wie co to. To jak widac przypisanie napisu "ENVIRONMENT" do zmiennej pool. Jest to robione tylko dla wygody gdyz ten wlasnie napis trzeba podawac do kazdego wywolania instrukcji CALL VALUE, np. przy tworzeniu definicji. A wiec pozniej zamiast:

call value "def/moja_aplikacja/msg",x2d(5e0),"ENVIRONMENT"

pisze sie:

call value "def/moja_aplikacja/msg",x2d(5e0),pool

Troszke krocej i szybciej sie pisze (environment to taki skomplikowany wyraz ;)).

Pozdrawiam
[Yak]
_________________
NokiX Ci się podoba? Kliknij i wyraź to!
^
 
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Wysłany
Brak nowych postów Nowa Heyah 1000 smsow do wszystkich s... kmonika Sieci Komórkowe 0 2011-07-20, 15:07
Brak nowych postów Nowa Nokia telfonko Sieci Komórkowe 10 2013-02-26, 22:19
Brak nowych postów 2ap.pl Nowa promocja "Koniec wak... 2ap Komputery 0 2013-08-21, 22:18
Brak nowych postów [2ap.pl] Nowa promocja oraz zmiany na... 2ap Komputery 0 2014-02-28, 20:29
Brak nowych postów Nowa platforma Fonreg roman167 Sieci Komórkowe 3 2015-02-26, 20:30